06 mars 2014

På bättringsvägen.

Med en liten gullerumpa som varit sjuk och en mamma som också fått sig en släng av diverse förkylningar har det blivit en liten paus här. Det är nästan som att det blir en paus i livet när vi inte är riktigt friska. Jag har inte haft tid eller ork att tänka klart mina tankar, att andas ut ordentligt. Nu är vi om inte helt friska så i alla fall på rätt väg! 
Det. Känns. Så. Skönt.
Under några dagar såg det mest ut så här. Att ligga nära, nära och sova mest hela dagen. För det var det som funkade bäst. Närhet. När man är febervarm och slö så får man också ha det precis som man vill. 
Nu är det dock annat liv i luckan med myror i brallan som gör att det inte går att sitta och mysa i famnen. Det finns alltid något att utforska, någon sladd att dra i eller en kattmatskål att välta ut
Idag funkade det även super på babysimmet och lillen dök under vattnet helt utan problem. Och till kvällen kommer pappan i familjen hem och våren ger sig allt mer till känna utomhus. 
En helt ok torsdag faktiskt.

1 kommentar:

  1. Min lille gullerumpa, som jag längtar efter honom, men nu får jag ju gosa på tisdag. Hoppas att alla sjukdomar är över nu och snart är det faktiskt påsk och då ska vi få vara tillsammans länge.
    Kramar ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.