05 maj 2012

Drömmar om en romantisk trädgård.

På baksidan av huset i trädgården är det ett område som inte riktigt är något just nu. Det står några vinbärsbuskar och krusbärsbuskar hej vilt blandat med ogräs av olika sorter och lite andra småträd och buskar. Jag funderar på vad jag kan göra för att det ska se lite roligare ut.
Jag älskar den romantiska stilen och vill således ha fler rosor är trädgården. Min mamma har inspirerat mig med sina klätterrosor som klättrar upp i äppelträden och jag tror att det skulle funka med en klätterros upp i vårt fläderträd. Det är ganska mycket sol där större delen av trädgården och rensar jag undan lite av det andra kan det nog bli bra.
 

Här är det stora fläderträdet i mitten med vinbärsbuskarna framför. Där skulle en ros pigga upp tror jag!

Både till höger och vänster om fläderträdet är ett ingenmansland som jag inte riktgt vet vad jag ska ta mig till med men eftersom att jag älskar fina blommor så tror jag att det kanske skulle fungera med några pioner här kanske. Det ger sådana fantastiska blommor med en ljuvlig doft.
Borde jag i sådana fall göra någon avgränsning mot gräsmattan på ett bättre sätt? Nu är det ingen tydlig gräns mellan gräsmatta och buskarna (och ogräset) som växer där.
Kanske inte så tydligt på denna bild men det är där till höger som jag menar iallafall. Att pioner skulle sitta fint.

1 kommentar:

  1. Grattis till de små rödbetsgroddarna! Ja, det finns nog inte något så romantiskt som rosor! Har man då olika sorter kan man ha blommande rosor till långt in på hösten. Pioner är också ljuvligt och kommer att bli fint där. Det finns pioner som blommar tidigt och en del lite senare. Jag ska försöka ta frön av mina så får vi se om det kan bli några plantor. Du kommer att få det så fint och skönt att du inte har en jättestor trädgård, det är jobbigt att fylla en stor och göra den mysig.
    Stora kramar till min kära flicka! Ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.