08 mars 2012

Jättevallmon gror.

För knappa veckan sedan planterade jag frön från jättevallmo och pastellakleja inomhus för att senare kunna plantera ut i mina rabatter. Idag har det redan börjat att gro och sticka upp lite ur jorden!
 Jag tror att det endast är vallmon som börjat att gro. Att det skulle gå så fort trodde jag aldrig. Så himla spännande att odla sina egna blommor och se dem växa så det knakar.

I förra veckan hittade jag även ett litet växthus att driva upp några små plantor i. På Bolagret för 50% av priset fickjag tag i det. Dock är det grönt, vilket inte är min mammas favoritfärg men det får duga. Allt man har kanske inte kan vara vitt...

Nu blir jag sugen på att plantera ännu fler blommor. Någon som har tips på några fina, lättodlade blommor i glada färger?

Här i gror mina fina små plantor.

2 kommentarer:

  1. Grattis hjärtat till dina små groddar! Blommor i glada färger som du också kan så är Zinnia. De ska också förodlas. Blir inte så höga.
    Så spännande imorgon med D-s överraskning till dig, jag kan knappt bärga mig!
    Pok ma

    SvaraRadera
  2. Hej igen, måste bara tipsa dig om en blogg som jag njuter av att läsa nämligen http://naturligating.blogspot.com/. Titta där så får du nog lite tips om härliga sommarblommor.
    Puss igen
    ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.