07 maj 2012

Pioner, aklejor och vallmo.

Minns ni att jag funderade på vad jag skulle göra med en av mina rabatter på baksidan av huset? I alla fall så funderade jag på en pion.... Sagt och gjort. Igår grävde jag ogräs i drygt två timmar och idag tryckte jag ned en pion i jorden.
Jag är inte mycket för att fundera, vänta, tänka efter utan har jag fått en idé så vill jag testa den med en gång. Funkar det så funkar det annars får jag prova med något annat nästa gång.
Idag har jag även planterat de flesta av mina aklejor och vallmor som jag frösådde. Jag hoppas hoppas att de klarar sig. Det är mitt första försök med att fröså blommor och det vore kul om det gick vägen.
Oj oj vilken dålig bild såg jag nu. Till vänster i bild är pionen med några smp aklejor framför.

Katter är mitt absoluta favoritdjur och mina två hårbollar älskar jag mest av allt. Dock tycker jag inte att det är så roligt när de är och river i mina rabatter och använder dem som toalett. När det dyker upp en stickande otrevlig doft i näsan så fort man sitter på huk och gräver är inte jättemysigt. Hm, får väl det som gratis gödsel.

1 kommentar:

  1. Åh, vad du pysslar! Tror det blir jättefint! Våra katter grävde upp mina nysatta plantor och då blev jag ledsen! Man kan pröva med att strö ut vitpeppar där de inte får gräva, de vill ju gräva i lös jord och där har man ju sina små plantor.
    Du får gärna hjälpa mig med bilderna, hjärtat!
    Puss o kram ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.