23 februari 2011

Att pyssla ihop en anslagstavla.

Att hitta inspiration och lust till att pyssl aär inte alltid lätt. Men när väl andan faller på är det otroligt skönt och faktiskt en aning teraupeftiskt att fixa med händerna och sakta se ett objekt ta form. Det är inte alltid det blir bra men det är bara att försöka igen. Ibland kan det hända att det blir två högerfötter istället för en av varje, eller hur mamma?
Att kreativitet föder krativitet är ingen hemlighet och de bästa ideérna kanske inte kommer den första gången man sätter sig ned med pysslet. Gillar man tanken av att pyssla så blir det snart bra och så roligt det är något är färdigt.
I helgen pysslade jag ihop en anslagstavla på ett litet kick. Allt som behövs är en tom tavelduk, lite fint tyg, någon slags tråd - jag använde sidenband i matchande färg till tyget och till sist en häftpistol som hjälpmedel.
Lite sytråd hade jag också att sy fast banden i tyget mitt i korsen.


Finfint!
Jag spände upp tyget på tavelduken och spände sedan tråden kors och tvärs. Klart!
När jag hängt upp den på väggen blev hel arummet helt annorlunda och jag blev genast mycket gladare nä rjag kom in i just det rummet. Jag använder min anslagstavla att sätta upp fina kort på men det går ju bra att använda den till lite vad som helst.

Lycka till!

3 kommentarer:

  1. Den blev ju superduperfin! Visst är det så, när man väl börjar flödar ideerna :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Tack för den om högerfötterna!! Grr! Men det är åtgärdat och ännu ett par ligger i toffelkorgen.
    Pysslet har vi gemensamt, det är så himla kul när man får något ur händerna och du satte det så fint på pränt. Jag har glömt att kolla efter pärlor, påminn mig om du inte får några!
    Jag ska kolla efter lite fler Tildaböcker, den jag har är ju så himla bra.
    Puss Ma

    SvaraRadera
  3. Hej jag brukar kika in till din mamma ..nu såg ja att du också hade en blogg ..blev lite nyfiken och kikade in ...vilken piffig anslagstavla ...det var ju ett bra tips ....kikade runt lite till och såg att du målat ett gammalt furuskåp...vad fint det blev med lite färg ...det hjälper alltid ...tack för titten ..hälsn ..jeanette .kallebodalantliv

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.