31 mars 2012

Gräsmattefunderingar.

Äntligen har jag skolat om (?) alla mina fröer jag satte för ett tag sedan. Nu har de varsin liten plats att växa sig starka på.
Hela fönsterbrädan är täckt.

Ute i trädgården har jag sått gräs! Under vår forsythia har vi en stor brun jordig plätt där jag idag strödde ut gräsfrön. Nu gäller det väl att jag vattnar regelbundet så hoppas jag att det tar sig. Jag sådde på ett annat ställe i höstas men det ser ju inte klokt ut nu. Fläckvis med gräs som på huvudet på en medelålders man.
Förhoppningsvis lär jag mig av mina misstag.

4 kommentarer:

  1. Kul att du tittade in till mig! Jag vet faktiskt inte om det är PIP-handdukar, men bra pris var det. Dom är ju rätt stora och verkar vara bra kvalitet. Ska köpa fler vid nästa Londonresa. Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Hjärtat, du är så flitig!
    Pok ma

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Jag älskar att odla men är värsta nybörjaren. Har tre pallkragar i trädgården och har precis som du sått lite grejer som står här inne. Men jag sådde i sådana där "papperskrukor" och det verkar gå åt helvete... Antingen är det snustorrt eller så möglar allt. Tips på det? ;-)

    SvaraRadera
  4. Älskar din beskrivning av gräsmattan förresten ;-). Så såg vår ut också men vi vattnade som galningar och gödslade och tillslut så tog den sig. Nu är den jättefin!

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.