07 februari 2014

Längtan efter att måla skåp

Ända sedan i måndags när jag gjorde  min beställning på inreda.com så har jag sprungit runt här hemma med fjärilar i magen i väntan på min färg. Så idag kom den! Fy tusan vad jag längtar efter att jag kan börja måla. Jag är spänd av förväntan över hur det kommer bli eftersom att jag aldrig sett något som är målat med detta i verkligheten ännu. Bara på bild. Och det duger ju inte. Jag tror att jag kommer att älska det. 

Men innan jag kan börja måla så måste jag slipa lite lite till på det fina skåpet. Och slipa kan jag bara göra när den lilla personen i vår familj inte är hemma. Med tanke på att han blir rädd för dammsugaren så vågar jag inte ens tänka på hur rädd han hade blivit om jag drog igång slipmaskinen. 


Här är skåpet. Och min plan är att slipandet definitivt ska vara klart innan helgen är slut. När det väl är gjort kommer jag inte kunna hålla fingrarna från att slita upp påsen och blanda ihop färgen för att måla. Det kan hända att jag vaknar mitt i natten och tänker att nu, nu målar jag, nu kan jag inte vänta längre.

Jag återkommer med bilder på resultatet.

2 kommentarer:

  1. Åh så spännande att se färgen, jag har aldrig sett den på "riktigt"! Om jag inte var så överarbetad hade jag tagit hand om den lilla personen så du fått slipa men nu hoppas vi att hans pappa tar honom lite.
    Kramar ma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dan har lovat att jag ska få slipa i helgen så det är bäst jag får. Det är bara lite kvar så det ska gå fort. Du får leka med honom när du inte är så trött en dag. Kramar

      Radera

Lämna gärna en tanke.