13 december 2011

I helgen töltade jag.

I helgen som gick var jag på en gård utanför Lindome och red på Islandshästar. Dem var hemskt söta, inte så jättestora och otroligt snabba. Jag hade visst överskattat min egen förmåga i att rida. Det gick fort fort under galopperna. Det var lite läskigt men mest kul.
Aj, aj vilken tröningsverk jag nu sitter inne med på insida lår. Herregud alltså, att jag hade dem musklerna hade jag ingen aning om innan. Men nu vet jag!
Jag hade en jättefin häst som heter Isa som gjorde allt för att springa förbi de andra hästarna under galopperna. Då fick jag hålla i mig för kung och fosterland i den lilla manen för att inte flyga av.
Men jag kom hem säkert och är en fin liten upplevelse rikare. Att tölta var ju hur härligt som helst!
Ett kort jag lyckades knäppa på Isas öron innan det bar iväg i skogen.

1 kommentar:

  1. Lilla hjärtat, din halsbrytande berättelse fick jag ju redan när du kom därifrån! Jag skulle gärna sett dig fara fram på hästryggen .... eller inte...
    Kram ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.