19 juni 2011

Gud vilade men inte jag.

En regnig söndag som denna passade jag på att vara inne och storstäda och tvätta allt möjligt som behövde tvättas. Ganska så trist men så himla gott när det är gjort. Regnet inbnjuder inte direkt till att vara ute i trädgården och pilla så lika bra att passa på när det smattrar mot rutorna.
I helgen har jag varit med och lekt på 5 års kalas och de små barnen var så himla söta när de försökte spotta godisgrodor, kasta vattenballonger och leta efter godispåsar. Lite som att små miniatyrmänniskor firar midsommar. Tyvärr glömde jag min kamera i Uddevalla där vi spenderade helgen så jag kan inte bjuda på en enda solig bild. Helgen har varit hemskt trevlig och nu är det knappa veckan kvar till midsommar. Hoppas regnet hinner regna klart så att det blir en fin midsommarhelg.

2 kommentarer:

  1. Hahaha vilken bra liknelse!


    Nej, glömde du kameran....??


    puss puss

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt när man har städat riktigt och gjort en massa tråkigt arbete. Aj, aj, att du glömde kameran, hur gör du nu då?
    Kram ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.