13 juni 2011

Trädgården.

Det har börjat att blomma i trädgården. Jag tycker att det är så mysigt att gå runt och rycka upp lite ogräs sparka på någon sten och att dofta på nyutslagna blommor. Än så länge så vet jag inte riktigt hur man tar han dom en trädgård men jag tycker att det är så roligt.
Så fort jag får ett par minuter över så springer jag ut i trädgården och börjar att pilla. Men jag är hemskt otålig och vill att allt ska börja blomma med en gång. Jag har ingen aning om vad som komma skall och det är faktiskt himla spännande.
Jag trodde aldrig att jag skulle bli en trädgårdsnörd men här sitter jag visst. Jag älskar att kolla in andras trädgårdar, förunfras över fantastiska blommor och le lite åt att min trädgård är den mest ovårdade i hela området.
Vresrosor (eller mamma?) blommor högt och lågt hemma nu.

En knopp på någon annan ros osm jag bara kan ana dess skönhet just nu.

Krasse som växer medans man tittar på den. Men mamma, är det ogräs eller minikrasse som växer där nere under krassen?


1 kommentar:

  1. Hjärtat, visst är det kul att gå ut och titta, det förändras varje dag. Men jag tror inte det är en vresros du har utan det är nog en sån vi kallar nyponros, men då får du många fina nypon till fåglarna i vinter.
    Tror att det är ogräs som kommer under krassen, du kan rensa bort det.
    Glöm inte att vattna växterna du fick av mig, du ska få mycket mer för nu vet jag ju hur det ser ut i dina rabatter och du kan få plats med mer.
    Pussar o kramar ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.