30 mars 2012

Slutet av mars.

Denna veckan har jag varit ledig från jobbet några extra dagar och jag har trädgårdsarbetat för fullt. Det lustiga är att det knappt syns! Nu när jag tittar ut över den lilla täppan så undrar jag nästan vad jag sysslat med alla timmar. Men det kanske så här det känns på våren? När man städar unad från vintern och förbereder för den nya säsongen.
Det är i alla fall underbart att se hur det börjar att knoppa i rabatterna. I höstas grävde jag ned en gulvit doftpion (jag ääälskar pioner!) och en blå hortensia och båda de har vaknat till liv. Fantastiskt! Tänk när de står i blom också.
Nu ska jag snart ta cykeln ner på stan för att möta upp ett par vänner på ett gals vin. DET ger vårkänslor det.

2 kommentarer:

  1. Titta på dina bilder så ser du nog att det ändrat sig i täppan. Har du också doftpion, jag beställde en från Odla nu och har två förut.
    Ta det vackert på cykeln ikväll min käraste gris!
    Kram Ma

    SvaraRadera
  2. Ja jag fick ju tag på en doftpion på rean i höstas så jag har inte sett den blomma ännu. Längtar! Puss

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.