25 mars 2012

Solsken i blick och smutsiga knän.

Vilken härligt perfekt dag det har varit idag.
Jag satt läääänge på altanen och bara njöt av att solen värmde vilket även resulterade i lite färg på nosen. Välbehövligt efter en lång blek vinter.
Konsten av att kunna njuta av att inte göra någonting kan vara svår men det behärskade jag till fullo idag. Jag vet inte hur länge jag satt under min filt men det spelar ju ingen roll. Det är så skönt att riktgt varva ner, lyssna på grannarna som fixar i sina trädgårdar, fåglarna som kvittrar, insupa dofter som flyger förbi och kanske slumra tillen stund.
Efter min paus i livet började jag dona lite i trädgården. Jag grävde ner några pärlhyacinter och krokusar som jag sparat sen de blommat över inne. Nu hoppas jag bara på att de kommer upp nästa vår!
Ingen vidare bild men här är iaf lökarna planterade. en bild mest för min egen skull så att jag inte ska glömma var jag stoppade ner dem.

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat! Jag grävde ner mina lökar för några dagar sen, de kommer säkert nästa vår! Jag har gjort jättemycket trädgårdsarbete denna helgen och även börjat plantera om några krukväxter, alla på övervåningen är klara.
    Puss mitt hjärta och sov gott! Ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.