11 februari 2011

Mars, Min ego-månad.

Jag har bestämt mig för att göra mars till min ego-boost månad då jag ska ta hand om mig själv på allra bästa sätt.

Inside-Out.

Detta är något jag vill göra för att ladda på ny energi och för att känna mig lite finare helt enkelt. Jag tycker att det är bra att bestämma en dag lite längre fram i tiden då jag ska starta med något sådant här för att kunna förbereda mig mentalt.

Att laga god och hälsosam mat har jag och Dan redan börjat med men jag ska även bli snällare mot mig själv och inte trycka i mig socker i onödan.
För tillfället tränar jag ca 2 gånger i veckan och det ska jag fortsätta med men jag ska även komma ut på mer promenader för att tanka energi, syre och ljus.
Jag ska starta med mina Dermalogica produkter och även köpa lite nytt bra smink och ordentliga hårvårdsprodukter.

Jag ska kick-starta igång 1:a mars och hoppas på att det blir en hållbar livsstil. Egentligen är det inga konstigheter men jag ska ta mig mer tid för mig själv. Investera i min egen hälsa helt enkelt. Allt detta är ju bara roliga grejer också så jag tror inte att det ska bli speciellt svårt.

Det är bl.a. min sambo och Minna som inspirerat mig till att komma igång med detta och det känns så bra att det äntligen mognat in hos mig och att jag tagit beslutet att starta i MARS.



1 kommentar:

  1. Du min underbara lilla tös, visst ska du ta hand om dig (jag tycker du gör det rätt bra redan, men skippa saltet!) och må bra. Promenader är ju så skönt, bara längtar till jag ska hinna ta promenader också.
    Jag har också funderat på Dermalogica, bra men dyrt.
    Mars är ju din månad så det kommer att bli så bra att starta då!
    Pussar ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.