16 april 2011

Altanbygge och lite påskpynt.

Denna lördag har pappa varit här hela dagen och byggt på vår altan. Det börjar bli klart nu!
När jag pratade med mamma så nämnde hon att de skulle grilla ikväll och vips så bjöd jag in mig själv på middag.
Så maximal utdelning på den fronten idag.
Pappa mäter och funderar noga innan det är dags att såga. Det är mycket att tänka på när man bygger altan och jag och Dan hade aldrig klarat detta på egen hand.

Jag har även städat hela lägenheten väldigt noga idag och tänkte då passa på att pynta lite inför påsken. Konstigt nog hade inte mitt tråkiga påskpynt förvandlats till roligt påskpynt i källaren udner det gågna året. Därför nöjde jag mig med vita fjädrar i lite grenar som jag plockade in från trädgården.

Mer påskigt än så här blir det förmodligen inte hos oss. Men det gör inte så mycket eftersom vi ska spendera påsken på annan ort.

1 kommentar:

  1. Det ska bli så roligt att se altanen! Du har mer påskpyntat än jag kommer att ha hemma men på Orust ska det bli lite mer. Blir så roligt när vi ska vara där och äta gott och promenera och mysa (och så får du sitta i mitt knä). Härligt när ni kommer på fredag kväll!
    Kram ma

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.