06 april 2011

Voluspa, Sabo Persimon.

Idag har jag förmodligen köpt den mest onödiga lyxen hittills i mitt liv. Ett alldeles för dyrt ljus. Ja ni läste rätt, ett stearinljus. Jag vågar definitivt inte skriva ut vad det kostade men till mitt försvar så använde jag ett presentkort jag fick i julas.
Det doftar underbart och är också väldigt fint att se på. När jag ska våga elda det vet jag dock inte.

Voluspa - Sabo Persimon.

Jag gillar att ha fina ljus hemma så att det finns när man känner att behovet tränger på. Jag gömmer inte undan dem i något täckt skåp heller utan har dem i mitt fina loppisfyndade skåp med glasdörrar. Då går det faktiskt att njuta av fina ljus även omd em inte anväds precis på ögonblicket.

Jag undrar vad det är som gör att man gärna köper lite för dyra och onödiga lyxprylar till hemmet. Inbillar man sig någon form av lycka genom att släpa hem sådant? Jag vet faktiskt inte men lite lycklig blir jag nog när jag ser mitt fina ljus.

2 kommentarer:

  1. Kära hjärtat, visst blir man lycklig av vissa saker (oavsett pris) och jag vet ju hur mycket du älskar att tända ljus. Vi tycker ju om att mysa både du och jag.
    Ha det fin mitt hjärta!
    Kram ma

    SvaraRadera
  2. oj det skall du nog ta o tända..annars är risken stor att doften sen försvinner då det har gått nån tid..o då får man klia sej i huvudet ..varför tände jag det aldrig o njöt av doften...

    SvaraRadera

Lämna gärna en tanke.